Handelsbetingelser

Handelsbetingelser - KOMPOSITlageret.dk

Relax Nordic Aps

co/KOMPOSITlageret

Niels Bohrs Vej 17F

8660 Skanderborg

Tlf: 45 51 90 72 86 

CVR: 41801220

E-mail: kontakt@kompositlageret.dk

Betaling

Relax Nordic Aps modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, JBC, Anyday.

Betaling vil først blive trukket på dit kort, når varen afsendes (med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre). 

KOMPOSITlageret bruger godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. 

Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper. 

Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Hvis der ønskes kvittering for indbetaling af beløb, bedes du sende os en mail på kontakt@kompositlageret.dk

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Priser

Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.  

Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser og forbeholder os retten til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. 

Levering

Leveringstiden for din ordre er under normale omstændigheder 2 – 6 hverdage. 

Såfremt der købes to produkter med forskellige leveringsdatoer, vil den længste leveringstid gælde. KOMPOSITlageret forbeholder sig retten til at sende ordren samlet. Såfremt, man ønsker dellevering, kan der forekomme ekstra omkostninger som betales af kunden.

Ordrer bliver sendt med enten PostNord, K. Hansen Transport, CM Transport, Brink Transport eller 3×34 Transport.

Ved større ordrer leveres der kun til nærmeste kantsten, medmindre andet er aftalt med KOMPOSITlageret.
Har du ønsker til levering skal dette skrives i kommentarfeltet under bestilling eller sendes på mail inden ordren sendes. Vi vil så vidt muligt forsøge at imødekomme dette, med forbehold for vores eksterne transportørs planlægning.
Alle ordrer stilles hensigtsmæssigt på kundens adresse uden kvittering, men med billeddokumentation for leveringen. Dette er for at undgå at kunden bliver udsat for ekstra betaling for genudkørsel, hvis chaufføren ikke finder nogen hjemme på adressen.

Leveringsforhold:
Det er en forudsætning for levering, at godset kan leveres med 16,5m lastbil.
*Tilkørselsvejen og et eventuelt vænge skal være mindst 6 m bredt og må ikke være blokeret af biler eller andet, der gør svingning umuligt.
*Lastbilen skal uhindret kunne komme ind i et eventuelt vænge, og der skal helst kunne vendes i vænget.
*Af sikkerhedsmæssige årsager vil chaufføren ikke bakke over længere afstande.

Tillader vejforholdene ikke levering med lastbil og vognmanden er kørt forgæves, kan der forekomme en ekstra udkørsel, som er en udgift KOMPOSITlageret fakturerer kunden.

Når du modtager din ordre, skal du hurtigst muligt undersøge produktet for fejl og/eller mangler. Opdager du at varen ikke er komplet eller har taget skade under transport, skal du hurtigst muligt og indenfor 3 hverdage indsende en reklamation til os via kontakt@kompositlageret.dk – I din henvendelse bedes du vedhæfte billeder af varen, ordrenummer samt en beskrivelse af fejl/mangler.
Modtager vi ikke din reklamation indenfor 3 hverdage, anser vi varen som leveret korrekt og reklamationsretten for leveringen bortfalder.
Fragtskader er udenfor reklamationsret, hvis varen er modtaget med kvittering og der ikke er gjort indsigelse til fragtmanden.

Vi anbefaler vores kunder at vente med at ansætte håndværkere, indtil ordren er modtaget og kontrolleret for eventuelle fejl eller mangler.

KOMPOSITlageret leverer til hele landet (DK) samt brofaste øer. Ved levering til ikke brofaste øer kontakt os for nærmere aftale.

Afhentning af ordre hos os

Du kan afhente din ordre på vores lager i Stilling ved Skanderborg indenfor vores åbningstider. 

Når din ordre er klar til afhentning, vil du modtage besked fra os. Vi anbefaler, at du afventer besked fra os, da vi ellers ikke kan garantere at have din ordre klar til afhentning. Vi forbeholder os som udgangspunkt 24 timer til at klargøre ordren til afhentning.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler KOMPOSITlageret.

Du kan fortryde dit køb op til 14 dage fra modtagelsen af varen, såfremt varen ikke er taget i brug. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fortrydelsesfristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail kontakt@kompositlageret.dk eller ringe til os på +45 51 90 72 86.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde din ordre ved blot at nægte modtagelse af varen uden at give os meddelelse om dette. 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt som en samlet ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af købet.

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer til forbrugere. 

Reklamationsretten betyder, at du som forbruger kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter varen er modtaget. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen for værende rettidig.

Reklamerer du senest 2 måneder fra skaden er opdaget, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi opfordrer dog kunden til at reklamerer så hurtigt som muligt.

Vi refunderer dine rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der indsendes et billede som dokumentation, hvorefter vi vil behandle reklamationen. Billedet/billederne indsendes på E-mail adresse: kontakt@kompositlageret.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Returnering

Hvis du har meddelt os, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du sende din ordre retur til os, senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Det er vigtigt, at du oplyser vores kundeservice om returforsendelsen FØR du sender varen retur. 

Mangler du hjælp til at sende varen retur, kan du ringe til os på +45 51 90 72 86. Vi gør opmærksom på, at du selv skal betale udgiften til fragten. Det er kunden, der hæfter for, hvis der opstår en skade under transporten. Husk derfor altid at indpakke tilstrækkeligt, så der ikke sker skader på varen under returfragten. 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet med så mange detaljer, som muligt. 

Varen sendes til: 

KOMPOSITlageret
Niels Bohrs Vej 17F
8660 Skanderborg

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Varens stand, når du sender den retur til os

Hvis returvaren har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde end, hvad der var nødvendigt for at fastslå varens stand, egenskaber eller funktioner, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbagebetalt.

Beløbet du kan få tilbagebetalt afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Vi anbefaler, at du emballerer varen og pakker den forsvarligt ind ved returlevering.

MONTAGEBETINGELSER

Nedenstående montagebetingelser er gældende for alle opgaver ved montage af hegn udført af KOMPOSITlageret. 

1. JORDBUNDSFORHOLD
Prisen på montagen er givet på baggrund af, at opsætningen kan udføres i almindelige jordbundsforhold. Der må ikke forekomme store sten, belægning, kabler i jorden eller andet som gør montagen bliver problematisk for, at Relax Nordic Aps kan udføre montagen.

2. MONTERINGEN ER FULDENDT
Efter vores montør har færdigmeldt montagen af hegnet, vil Relax Nordic Aps trække det aftalte beløb. Skulle der være blevet brugt ekstra tid samt materialer, vil der blive fremsendt en ekstra regning til kunden.

3. OPLYSNINGER OMKRING FORHOLD
Kunden er forpligtet til, at informere omkring forsyninger, ledninger, kabler eller lignende hvor der skal monteres hegn. Det er kundens ansvar at der er søgt tilladelse til at grave samt montere hegn det pågældende sted. Relax Nordic Aps har ikke ansvar for skader på forsyninger, kabler, ledninger eller andet som er skjult under jorden, dette påligger kunden som får monteret hegnet.

4. HEGNSLINJEN
Inden Relax Nordic Aps hegnsmontører ankommer til pladsen skal følgende være klar: Montagestedet er ryddet, plan og ryddet for buske, rødder, grene samt andet som kan vanskeliggøre monteringen. Det kræves at Relax Nordic Aps uden problemer kan komme frem til arbejdsområdet med maskiner samt værktøj. Relax Nordic Aps har ikke ansvar for afsætning af hegnslinje, godkendelser fra kommunen placering af hegn samt låger – Med mindre andet er aftalt skriftlig med Relax Nordic Aps.

5. FORBEHOLD
Det forlanges at monteringen kan fuldføres i en proces uden unaturlige stop som ikke er forudsaget af Relax Nordic Aps – Skulle der forekomme unaturlige stop, har Relax Nordic Aps ret til at udskyde arbejdet, der vil blive fremsendt en ekstra faktura på kørsel samt timer. Ekstra arbejde afregnes med 550 kr. pr. time ex moms. Kørsel afregnes med 5,62 kr. pr. kørt km.

6. KRAV / SKADER
Skulle der komme erstatningskrav mod Relax Nordic Aps, kan kravet ikke overstige fakturabeløbet ex moms for ydelsen som er købt. Overskydende jord som fremkommer af nedgravning af stolper jævnes ud eller ligges i en bunke ved hver enkelt stolpe, med mindre andet er aftalt med bygherren.

7. TVISTER
I tilfælde af, at bygherren ikke mener at montagen er fuldført korrekt, vil Relax Nordic Aps tilbageholde det reserverede beløb for opsætningen indtil hegnsmontøren har udbedret fejl og mangler. Skulle der opstå en større tvist mellem hegnsmontøren og bygherren vil Relax Nordic Aps ankomme med en ansvarlig for hegnsmontørerne, så Relax Nordic Aps kan stå inde for fuldførelsen af montagen som er udført. Skulle en tvist ikke blive afviklet, så afgøres det efter dansk lov ved retten.

8. PERSONDATAPOLITIK
Læs vores persondatapolitik – klik her.

9. BETALING
Relax Nordic Aps fremsender en elektronisk betalingslink for montagen. Kunden betaler den på vores hjemmesiden 5 dagen inden montagen påbegyndes. Beløbet reserveres og trækkes først når montagen er fuldført. Dette gøres for at sikre kunden samt Relax Nordic Aps.

Klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@kompositlageret.dk. Hvis det ikke lykkes os at findes en fælles løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.100 kroner og højst 100.000 kroner. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/odr 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den. 08.09.2023